O projekcie

I.
1.Czym jest program Erasmus+?

Erasmus+ jest nowym programem Unii Europejskiej na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu na lata 2014-2020. Zastępuje on kilka istniejących programów UE obejmujących wszystkie sektory edukacji: „Uczenie się przez całe życie” (szkolnictwo wyższe), Leonardo da Vinci (szkolenie zawodowe), Comenius (edukacja szkolna), Grundtvig (edukacja osób dorosłych) i „Młodzież w działaniu” oraz pięć programów międzynarodowych (Erasmus Mundus, Tempus, Alfa, Edulink i program współpracy z państwami uprzemysłowionymi). Po raz pierwszy Erasmus+ oferować będzie także unijne wsparcie na rzecz sportu, zwłaszcza masowego.
W programie Erasmus+ znacząco zwiększono nakłady ze środków UE (+40 proc.) na rozwój wiedzy i umiejętności, odzwierciedlając znaczenie, jakie przypisuje się kształceniu i szkoleniu w unijnych i krajowych programach politycznych. Celem jest wspieranie rozwoju osobistego oraz perspektyw zatrudnienia.
Dzięki programowi Erasmus+ osoby uczące się zawodu mogą zdobyć praktyczne doświadczenie zawodowe za granicą oraz podwyższać swoje umiejętności językowe. Uczniowie mogą podjąć staż w przedsiębiorstwie, instytucji publicznej lub organizacji pozarządowej, a także centrum kształcenia lub szkolenia zawodowego. Mobilność ma im ułatwić przejście z etapu nauki do zatrudnienia.
Nowy program opiera się na doświadczeniach i sukcesie dotychczasowych programów, takich jak Erasmus, lecz jego wpływ ma być bardziej znaczący. Zgodnie z podstawowym założeniem programu inwestowanie w kształcenie i szkolenie jest kluczem do uwolnienia ludzkiego potencjału, bez względu na wiek i sytuację społeczną.
Nazwa Erasmus+ nawiązuje do imienia holenderskiego filozofa i teologa, humanisty Erazma z Rotterdamu. Nie bez przyczyny. Erazm, jak inni wybitni ludzie renesansu, kształcił się w wielu ośrodkach akademickich w różnych krajach Europy, a jego poglądy na edukację przesycone były głębokim humanizmem.

2.Cele programu

Celem Erasmus+ jest poprawa jakości i zwiększenie przydatności kwalifikacji i umiejętności.
 Program ma na celu promowanie mobilności pracowników na europejskim rynku pracy oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych dla podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Wspiera także rozwiązania zwiększające przejrzystość i uznawalność kwalifikacji zawodowych w krajach europejskich, a także działania wzmacniające jakość kształcenia zawodowego i ustawicznego.
Nowy program jest bardziej ambitny i ma bardziej strategiczny charakter, zachowując przy tym najważniejsze cele, czyli podnoszenie umiejętności i zwiększanie możliwości zatrudnienia, a także wspieranie modernizacji systemów kształcenia i szkolenia oraz programów na rzecz młodzieży.

Erasmus+ rozwija efekt synergii między różnymi sektorami edukacji i środowiskiem pracy. Program ten przyczyni się do walki z bezrobociem młodzieży, pomagając młodym ludziom w zdobywaniu kluczowych umiejętności, takich jak biegłe posługiwanie się językiem obcym, łatwość nawiązywania kontaktu z ludźmi i przystosowywania się do nowych warunków, dając im możliwość nauczenia się, jak żyć i pracować z osobami różnych narodowości i kultur.
Program pomoże także placówkom edukacyjnym i organizacjom młodzieżowym w nawiązaniu ściślejszych kontaktów z sektorem przedsiębiorstw. W ramach programu wspierane będą również reformy polityczne w priorytetowych obszarach, takich jak umiejętności cyfrowe i zwiększona przydatność na rynku pracy kształcenia i szkolenia zawodowego.
W programie Erasmus+ przywiązuje się też dużą wagę do nieformalnego uczenia się. Wszystko wskazuje na to, że pracodawcy doceniają umiejętności zdobyte w drodze uczenia się pozaformalnego, na przykład pracy wolontariackiej. Potwierdzają to uczestnicy wolontariatu europejskiego: 75 proc. z nich twierdzi, że dzięki temu doświadczeniu poprawiły się ich perspektywy zawodowe.


3. Staże zawodowe w programie Erasmus+
Przez staże / praktyki zawodowe rozumiemy wyjazdy zagraniczne na określony czas szkolenia i zdobywania doświadczenia zawodowego przez uczestnika projektu. Wyjazd powinien odbyć się do organizacji partnerskiej w innym kraju, w ramach współpracy między instytucjami szkolącymi i przedsiębiorstwami. Staż / praktyka musi stanowić integralną część szkolenia zawodowego i ma na celu rozwój zawodowy uczestników.

4. Cele projektów stażowych:
-Wspieranie działań szkoleniowych uczestników w zdobywaniu i wykorzystywaniu wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych nabytych w szkole i podczas praktyk w kraju w międzynarodowym środowisku zawodowym, aby ułatwiać im dalszy rozwój osobisty i zawodowy.
-Umożliwienie uczestnikom poznania środowiska zawodowego, organizacji i kultury pracy w innym kraju, motywowanie do przedsiębiorczości i mobilności, otwartości i współpracy, wspieranie zdolności adaptacyjnych oraz uwrażliwienie na różnice mentalne i kulturowe.

II
1. Projekt „Aktywni i skuteczni e- Europejczycy” realizowany w ramach programu Erasmus+

W projekcie bierze udział 58 uczniów (zachowując równość płci) Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Stanisława Staszica w Poznaniu – w wieku 18 lat,  kształcących się w zawodach;
-technik ekonomista- uczniowie i uczennice klasy III,
-technik informatyk- uczniowie i uczennice klasy III,
-technik obsługi turystycznej- uczniowie i uczennice klasy III,
-technik organizacji reklamy- uczniowie i uczennice klasy III.

 Projekt zakłada realizację staży-praktyk zawodowych, doskonalenie umiejętności praktycznych z uwzględnieniem nowych trendów na rynku pracy,  poszerzenie wiadomości i umiejętności nabytych podczas kształcenia w szkole, zdobycie nowych, często niemożliwych do zdobycia w kraju - doświadczeń i umiejętności  związanych z branżą ekonomiczną, turystyczną, informatyczną, reklamową i  technologią informacyjną. Uczniowie szkolić będą się również w dziedzinie języka włoskiego i języka angielskiego biznesowego.

2.Cele główne:
-wzmocnienie pozycji 58 uczniów ZSE klas III oraz ich zdolności w zakresie aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie europejskim
-aktywizacja 58 uczniów ZSE klas III oraz przygotowanie ich na europejski rynek pracy

3.Cele szczegółowe:
-umożliwienie zdobycia doświadczenia zawodowego w międzynarodowym środowisku
-wzmocnienie rozwoju interpersonalnego i zawodowego ucznia,
-poszerzenie kompetencji międzykulturowych i wiedzy zawodowej,
-rozwijanie umiejętności językowych,
-podniesienie poziomu kluczowych kompetencji i umiejętności w szczególności ich przydatności dla rynku pracy i ich wkładu w spójność społeczeństwa
-wsparcie współpracy między środowiskiem kształcenia i szkolenia, a środowiskiem pracy
-wspieranie poprawy jakości, doskonałości innowacyjnej i umiędzynarodowienie uczestników projektu
-wspieranie upowszechniania dobrych praktyk
-wspieranie inicjatywy i przedsiębiorczości
-promowanie samorozwoju i większego usamodzielnienia się
-wzmacnianie poczucia własnej wartości
-zapewnienie wykorzystania najnowszych technologii informacyjno- komunikacyjnych w procesie kształcenia
-wspieranie uczenia się poprzez wykorzystanie innowacyjnych technologii, aplikacji mobilnych
i e- learningu
-wzmocnienie jakości i efektywności kształcenia zawodowego
- promowanie poczucia aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie europejskim, solidarności
i tolerancji wśród młodzieży pochodzącej z różnych krajów,
- rozwijanie poszanowania praw człowieka, w tym praw osób należących do mniejszości, niedyskryminacji, tolerancji, sprawiedliwości oraz równości kobiet i mężczyzn
- poznanie standardów europejskich obowiązujących w różnych przedsiębiorstwach we Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii,
- wyrabianie nawyków ciągłego doskonalenia zawodowego, zdobywania nowych wiadomości
i umiejętności zwiększających mobilność młodego pracownika na rynku pracy,
- przygotowanie wykwalifikowanej, przedsiębiorczej kadry – średniego personelu technicznego.
-wspieranie inicjatywy, aktywności, przedsiębiorczości i innowacyjności  dzięki pracy nad produktami projektu(prezentacje multimedialne na platformie Prezi.com,  film, blog: aktywni3.blogspot.com, Instagram, zdjęcia, porfolio, aplikacje i platformy e-learningowe).
-aktywizacja umiejętności planowania własnej kariery zawodowej dzięki uczestnictwu w przygotowaniu pedagogiczno-zawodowym oraz odbyciu praktyk za granicą.
-wspieranie umiejętności okazywania poszanowania dla wspólnych wartości dzięki pracy zespołowej nad stworzeniem wspólnych produktów projektu, (prezentacje multimedialne na platformie Prezi.com,  film, blog: aktywni3.blogspot.com, zdjęcia, porfolio, aplikacje i platformy e-learningowe).
-zapewnienie nabycia umiejętności pisania CV i listu motywacyjnego oraz  umiejętności zachowania się podczas rozmowy kwalifikacyjnej dzięki warsztatom z doradcą zawodowym,
-doskonalenie umiejętności kierowania zadaniami, komunikowania się w zespole, sporządzania raportów, oceniania i sprawozdawczości dzięki konieczności prowadzenia dzienniczków praktyk i cotygodniowej analizy i podsumowania własnej pracy.

4. Oczekiwane rezultaty projektu:
-zwiększenie kwalifikacji zawodowych uczestników
-kształtowanie umiejętności komunikacji społecznej i dojrzałości emocjonalnej,
-podwyższenie znajomości j .angielskiego i j. włoskiego
-uzyskanie przez uczestników certyfikatów "EUROPASS MOBILITY"
-nabycie otwartości i tolerancji w stosunku do odmiennej kultury i tradycji.

5. Partnerzy projektu:
-Zespół Szkół Ekonomicznych im. St. Staszica w Poznaniu – organizacją wysyłająca
-Azzurra Societa Cooperativa Sociale w Spoleto we Włoszechwłoski partner projektu-organizacja przyjmująca
- TRAINING VISION Ltd- profesjonalna organizacja z siedzibą w północno-zachodnim Londynie- brytyjski partner projektu- organizacja przyjmująca.

6. Co zrobić, żeby wyjechać? –Kryteria uczestnictwa w projekcie
Każdy uczeń, aby wyjechać na staż musi wypełnić formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 2a, lub 2b- w zależności od kraju docelowego i zawodu), który należy złożyć u  koordynatorów szkolnych  projektu: - mgr Magdaleny Żełobowskiej lub mgr Kamilli Apanasewicz.



Etapy selekcji:
-weryfikacja formularza zgłoszeniowego pod względem spełniania ww. kryteriów uczestnictwa i ocena zgłoszeń  przez komisję
-test sprawdzający znajomość języka angielskiego
- rozmowa kwalifikacyjna, także na temat obecnej sytuacji polityczno- ekonomicznej w Europie i na świecie: problemu rosnącego bezrobocia, globalizacji, uchodźców i równości społecznej.
- wykonane zadanie po rozmowie kwalifikacyjnej- zdjęcia i notatki
- wykonane zadanie: zdjęcie reklamujące staże i program Erasmus+
- uzyskana liczba punktów zgodnie z kryteriami rekrutacji do projektu umieszczonymi w regulaminie rekrutacji do projektu.
Komisja Rekrutacyjna zliczy punktację, oceni osoby aplikujące i  wyłoni zwycięzców. Po zakończonej rekrutacji zostaną sporządzone cztery listy- dwie główne- 22 uczestników grupy włoskiej i 36 uczestników grupy angielskiej oraz dwie rezerwowe z dwoma  nazwiskami dla grupy włoskiej i dla grupy angielskiej. Lista zakwalifikowanych uczestników stażu zostanie podana publicznie na stronie internetowej szkoły i w punkcie informacyjnym projektu.

7. Osoby odpowiedzialne za realizację projektu:

- Koordynatorzy projektu: mgr Magdalena Żełobowska, mgr Kamilla Apanasewicz
- Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych im. St. Staszica: mgr Krzysztof Redliński
-  Pedagog szkolny: mgr Karolina Markiewicz


8. Organizacja stażu.
1.  Za organizację poszczególnych etapów wyjazdu na staż odpowiadają:
a) Organizacja Wysyłająca: podróż, ubezpieczenie, zabezpieczenie kosztów organizacji stażu
     (w tym: zakwaterowania z wyżywieniem, transportu lokalnego, programu kulturowego).
b) Organizacja Przyjmująca: organizacja stażu i monitorowanie jego przebiegu na miejscu,        
    organizacja zakwaterowania ,wyżywienia  transportu lokalnego.
2. Ze środków projektu „Aktywni i skuteczni e- Europejczycy” uczestnik 
    zakwalifikowany do wyjazdu otrzymuje następujące świadczenia:
a) pokrycie kosztów podróży (podróż tam i z powrotem do miejsca odbywania stażu oraz koszty przejazdu w   miejscu stażu),
b) pokrycie kosztów ubezpieczenia,
c) pokrycie kosztów pobytu – wydatki te będą regulowane przez ZSE w Poznaniu  bezpośrednio z organizacją  partnerską.
d) kieszonkowe – wypłacone w 3 ratach. Pierwsza rata – do tygodnia przed wyjazdem oraz 2 raty podczas pobytu za granicą, w każdy piątek na koniec przepracowanego tygodnia na praktykach i w projekcie.
e) pokrycie kosztów przygotowania do wyjazdu (kursy językowe, pedagogiczno-doradcze i kulturowe).


9. Zasady rekrutacji i kryteria naboru
& 1
Rekrutacja na staż w ramach Programu Erasmus+  przeprowadzana jest w formie konkursu obejmującego dwa etapy
 &2
Rekrutację przeprowadza Komisja Rekrutacyjna w składzie:
- koordynator projektu- mgr Kamilla Apanasewicz,
- asystent koordynatora- mgr Magdalena Żełobowska,
- pedagog szkolny- mgr Karolina Markiewicz.
&3
Do uczestnictwa w programie są uprawnione osoby, które:
1. Są uczniami Zespołu Szkół Ekonomicznych im. St. Staszica w Poznaniu
2. Są uczniami klas trzecich wszystkich kierunków
3. Uzyskały  średnią ocen na koniec  roku szkolnego 2016/2017 -minimum 3,0.
4.Średnia ocen z przedmiotów zawodowych na  koniec  roku szkolnego 2016/2017 co najmniej 3,5.
5. Na koniec I semestru 2016/2017 i na koniec II semestru 2016/2017 otrzymały z zachowania ocenę co najmniej poprawną,
6. Znają  język angielski w stopniu średniozaawansowanym, na koniec roku szkolnego 2016/2017 otrzymały z języka angielskiego ocenę co najmniej dostateczną.
7. Będą brać udział w zajęciach językowych, pedagogiczno- doradczych i kulturowych mających na celu przygotowanie uczniów do uczestnictwa w stażu.
8. Posiadają adres e-mail na portalu:gmail.com (niezbędny do aktywnego prowadzenia bloga projektu)
&4
1. Uczeń zgłaszający swoją kandydaturę na wyjazd na staż powinien złożyć u wyznaczonych  w szkole koordynatorów  następujące dokumenty:
a. formularz zgłoszeniowy
b. CV ze zdjęciem
c. list motywacyjny
d. ksero dowodu osobistego
e. zaświadczenie od lekarza (dopuszcza się dostarczenie w przypadku zakwalifikowania się)
f. zgoda na wykorzystanie wizerunku, podpisana przez uczestnika i rodzica
2. Termin składania dokumentów podany zostanie w ogłoszeniu zamieszczonym na tablicy ogłoszeń o projekcie w szkole oraz w mediach społecznościowych projektu.
3. Osoby, które zgłoszą swoją kandydaturę na wyjazd, będą miały obowiązek uczestniczyć w szkoleniach  przygotowujących ich na wyjazd na staż.
4. Proces rekrutacji zamyka test ze znajomości języka angielskiego i  rozmowa kwalifikacyjna, którą w podanym wcześniej terminie obędzie każdy kandydat. Celem rozmowy będzie sprawdzenie  znajomości języka oraz rozeznanie w bieżącej sytuacji ekonomiczno- politycznej współczesnej Europy i świata, borykającego się między innymi z problemem uchodźców, narastającego bezrobocia, globalizacji itp.
& 5
1. Podstawą kwalifikacji ucznia jest suma punktów otrzymanych za:
a) Ocena z zachowania na koniec  roku szkolnego 2016/2017
b) Średnia ocen na koniec  roku szkolnego 2016/2017
c) Średnia ocen z przedmiotów zawodowych na koniec  roku szkolnego  2016/2017
d) Ocena z języka angielskiego  na koniec roku szkolnego 2016/2017
e) Wynik testu ze znajomości języka angielskiego
f) Rozmowa sprawdzająca umiejętności językowe oraz sytuację ekonomiczno- polityczną współczesnej Europy i świata, borykającego się z problemem uchodźców, narastającego bezrobocia, globalizacji itp.
g) Liczba punktów uzyskana za wykonanie zadania: zdjęcie oraz za zadanie po rozmowie
kwalifikacyjnej
2. Na podstawie sumy uzyskanych punktów Komisja sporządzi dwie listy uczniów, którzy zostaną objęci programem praktyk zagranicznych: cztery listy- dwie główne- 22 uczestników grupy włoskiej i 36 uczestników grupy angielskiej oraz dwie rezerwowe z dwoma  nazwiskami dla grupy włoskiej i dla grupy brytyjskiej.
3.W przypadku zdarzenia losowego lub niezdyscyplinowanego zachowania się przed wyjazdem (nieobecności na zajęciach przygotowujących, spotkaniach informacyjnych) przez ucznia umieszczonego na liście głównej, zostanie on wykluczony z wyjazdu na zagraniczny staż a prawo do tego wyjazdu uzyska osoba z listy rezerwowej z zachowaniem ustalonej na niej kolejności.
4. W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów o kolejności kandydatów na listach decyduje średnia ocen z przedmiotów zawodowych.
& 6
Dla obliczenia sumy punktów uzyskanej w procesie rekrutacji, stosuje się następujące zasady punktacji:
- śr. ocen na koniec  roku szkolnego 2016/2017 (0-5pkt) (3,0-3,5- 1pkt.; 3,6-4,0- 2pkt.; 4,1-4,5- 3pkt.; 4,6-5,0- 4pkt.; 5,1-6,0- 5pkt.)
- ocena z zachowania (0-5pkt) (wzorowe- 5pkt, bardzo db- 4pkt, dobre- 3pkt, poprawne-2pkt)
- ocena z jęz. ang.na koniec roku szk. 2016/2017(0-5pkt)(dst- 2pkt.; db- 3 pkt.; bdb- 4pkt.;cel- 5pkt.)
- średnia z przedmiotów zawodowych  (0-5pkt)
- ogólna znajomość języka angielskiego (ocena z testu 0-25pkt)
- opinia wychowawcy i pedagoga o uczniu (0-10pkt)
- motywacja do wyjazdu  (0-10pkt)
- udział w konkursach, olimpiadach, wolontariacie   (0-10pkt)
- zdjęcie promujące praktyki zagraniczne ( 0-10 pkt)
- zadanie z rozmowy kwalifikacyjnej- notatka podsumowująca jego rozmowę, jaką kandydat umieściłby na blogu oraz zdjęcie, jakie kojarzy się z przebytą rozmową kwalifikacyjną, które mógłby zamieścić na Instagramie (0-5 pkt)
- rozmowa kwalifikacyjna uwzględniająca znajomość bieżącej sytuacji ekonomiczno- politycznej współczesnej Europy i świata, borykającego się między innymi z problemem uchodźców, narastającego bezrobocia, globalizacji itp (0-10 pkt)
 Łącznie do zdobycia jest 100  punktów.
&7
 Komisja Rekrutacyjna przyznaje prawo wyjazdu na staż najlepszym uczniom.

10. Przed stażem
Staż uczniów naszej szkoły zostanie poprzedzony  programem przygotowania pedagogiczno- doradczego, kulturowego i językowego- język włoski dla grupy włoskiej, zajęcia języka angielskiego biznesowego dla grupy angielskiej. Każdy z uczestników w ramach zajęć językowych otrzyma na własność-zakupione w ramach projektu- materiały do nauki języka włoskiego i angielskiego biznesowego. Dzięki szkoleniu obu języków  uczniowie nauczą się  metod pracy w grupie o różnej narodowości, różnej kulturze i religii,  wzbogacą  słownictwo z zakresu języka włoskiego i angielskiego biznesowego, co przyczyni się do lepszej adaptacji w nowym miejscu. Przed wyjazdem uczniowie wezmą udział w spotkaniach organizacyjnych i szkoleniu dotyczącym składania raportu, prowadzenia bloga. Uczeń zobowiązany jest uczestniczyć w minimum 80 % przewidzianego czasu zajęć przygotowujących. Nieobecność na kursach przygotowawczych oraz nie podpisanie wymaganych dokumentów będzie skutkowało skreśleniem z listy osób zakwalifikowanych do wyjazdu na staż zagraniczny.

11.Umowa o staż
Przed wyjazdem każdy uczestnik podpisze umowę o staż.

12.W trakcie i po stażu uczeń zobowiązuje się:
1. Przestrzegać regulaminu pobytu w miejscu zakwaterowania i w miejscu odbywania praktyk.
2. Dołożyć wszelkich starań do realizacji w całości programu stażu( odbycie stażu przez 5 dni w tygodniu na wyznaczonym stanowisku przez 6-8 godzin dziennie)
3. Codziennie punktualnie przybywać na miejsce odbywania stażu.
4. Realizować zadania zlecone przez opiekuna stażu.
5. Uczestniczyć w imprezach kulturalnych organizowanych podczas stażu.
6. Na bieżąco informować nauczyciela przebywającego z uczniami na stażu o wszelkich nieprawidłowościach mających wpływ na realizację stażu i stopień satysfakcji uczestnika.
7. Wypełniać co tydzień ankiety jakościowe dotyczące satysfakcji uczniów z uczestnictwa w projekcie oraz oddawać  je opiekunom w piątek każdego tygodnia po pracy.
8.Zamieszczać wpisy na blogu –minimum 3 wpisy podczas całego stażu.
9.Umieszczać zdjęcia na Instagramie.
10. Codziennie uzupełniać dzienniczek praktyk.
11. Rzetelnie wykonać wszystkie zadania projektowe, prezentacje wymagane podczas realizacji projektu oraz inne zadania wypływające z przygotowań i pobytu za granicą oraz raport uczestnika.
12. Każdy uczestnik projektu jest zobowiązany do gotowości relacjonowania na bieżąco pobytu i odbytych praktyk zgodnie z zapotrzebowaniem szkoły i koordynatorów projektu.
13. Przybyć na wyznaczone przez koordynatorów projektu spotkanie w celu przygotowania i wysłania raportu końcowego uczestnika, które odbędzie się w terminie wyznaczonym przez koordynatorów.
14. Uczestniczyć po powrocie ze stażu w działaniach promujących program Erasmus+

15. Do ścisłego przestrzegania regulaminu praktyk pod rygorem wykluczenia z uczestniczenia w projekcie.

9 komentarzy:

  1. ja zawsze jak gdzieś wyruszam w podróż to ubezpieczam siebie i swój samochód. Warto skorzystać ze strony https://kioskpolis.pl/kalkulator-oc-ac/ tutaj jest mnóstwo ofert bardzo ciekawych. Koniecznie zajrzyjcie na stronę. Ja jestem zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Erasmus+ to do bardzo dobra inicjatywa. Zawsze warto inwestować w nowe umiejętności niezależnie od tego w jakim jesteśmy wieku. Tymczasem firma AWK Group https://kursyzawodowe24.pl/ ma w ofercie szkolenia i kursy w takich województwach jak śląskie, mazowieckie, wielkopolskie, dolnośląskie, pomorskie, podlaskie, lubelskie i nie tylko. Szkoli w wielu dziedzinach zawodowych. Przeszkoliła setki tysięcy kursantów i obsłużyła tysiące firm.

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. W wielu firmach pracownicy muszą podnosić kwalifikacje zawodowe, ale ja wam powiem, że tutaj https://pccpoland.pl/ macie szkolenia online dla biur i urzędów. W czasie, kiedy koronawirus się szerzy, warto jest przede wszystkim przemyśleć to, jak wiele możemy takimi szkoleniami uzyskać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli posiadamy auto, to z pewnością będziemy potrzebować obowiązkowego ubezpieczenia OC. Na rynku mamy do dyspozycji wiele ofert tego typu polis, które mogą być lepsze lub gorsze. Aby ułatwić sobie zadanie i dokonać wyboru spośród najlepszych ofert, warto jest skorzystać z kalkulatora OC np. https://beesafe.pl/kalkulator-oc-ac/ . Za jego pomocą wyszukamy szybko najlepsze ubezpieczenia, w pełni odpowiadające naszym oczekiwaniom.

    OdpowiedzUsuń