I.
1.Czym jest program Erasmus+?
Erasmus+ jest nowym programem Unii
Europejskiej na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu na lata
2014-2020. Zastępuje on kilka istniejących programów UE obejmujących wszystkie
sektory edukacji: „Uczenie się przez całe życie” (szkolnictwo wyższe), Leonardo
da Vinci (szkolenie zawodowe), Comenius (edukacja szkolna), Grundtvig (edukacja
osób dorosłych) i „Młodzież w działaniu” oraz pięć programów międzynarodowych
(Erasmus Mundus, Tempus, Alfa, Edulink i program współpracy z państwami
uprzemysłowionymi). Po raz pierwszy Erasmus+ oferować będzie także unijne
wsparcie na rzecz sportu, zwłaszcza masowego.
W programie Erasmus+ znacząco zwiększono
nakłady ze środków UE (+40 proc.) na rozwój wiedzy i umiejętności,
odzwierciedlając znaczenie, jakie przypisuje się kształceniu i szkoleniu w
unijnych i krajowych programach politycznych. Celem jest wspieranie rozwoju
osobistego oraz perspektyw zatrudnienia.
Dzięki programowi Erasmus+ osoby uczące się zawodu mogą zdobyć praktyczne doświadczenie zawodowe za granicą oraz podwyższać swoje umiejętności językowe. Uczniowie mogą podjąć staż w przedsiębiorstwie, instytucji publicznej lub organizacji pozarządowej, a także centrum kształcenia lub szkolenia zawodowego. Mobilność ma im ułatwić przejście z etapu nauki do zatrudnienia.
Dzięki programowi Erasmus+ osoby uczące się zawodu mogą zdobyć praktyczne doświadczenie zawodowe za granicą oraz podwyższać swoje umiejętności językowe. Uczniowie mogą podjąć staż w przedsiębiorstwie, instytucji publicznej lub organizacji pozarządowej, a także centrum kształcenia lub szkolenia zawodowego. Mobilność ma im ułatwić przejście z etapu nauki do zatrudnienia.
Nowy program opiera się na doświadczeniach i sukcesie
dotychczasowych programów, takich jak Erasmus, lecz jego wpływ ma być bardziej
znaczący. Zgodnie z podstawowym założeniem programu inwestowanie w kształcenie
i szkolenie jest kluczem do uwolnienia ludzkiego potencjału, bez względu na
wiek i sytuację społeczną.
Nazwa Erasmus+ nawiązuje do imienia
holenderskiego filozofa i teologa, humanisty Erazma z Rotterdamu. Nie bez
przyczyny. Erazm, jak inni wybitni ludzie renesansu, kształcił się w wielu
ośrodkach akademickich w różnych krajach Europy, a jego poglądy na edukację
przesycone były głębokim humanizmem.
2.Cele programu
Celem Erasmus+ jest poprawa jakości i zwiększenie przydatności
kwalifikacji i umiejętności.
Program ma na celu promowanie mobilności
pracowników na europejskim rynku pracy oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań
edukacyjnych dla podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Wspiera także rozwiązania
zwiększające przejrzystość i uznawalność kwalifikacji zawodowych w krajach
europejskich, a także działania wzmacniające jakość kształcenia zawodowego i
ustawicznego.
Nowy program jest bardziej ambitny i ma bardziej strategiczny charakter,
zachowując przy tym najważniejsze cele, czyli podnoszenie umiejętności i zwiększanie
możliwości zatrudnienia, a także wspieranie modernizacji systemów kształcenia i
szkolenia oraz programów na rzecz młodzieży.
Erasmus+ rozwija efekt synergii między różnymi sektorami edukacji i środowiskiem pracy. Program ten przyczyni się do walki z bezrobociem młodzieży, pomagając młodym ludziom w zdobywaniu kluczowych umiejętności, takich jak biegłe posługiwanie się językiem obcym, łatwość nawiązywania kontaktu z ludźmi i przystosowywania się do nowych warunków, dając im możliwość nauczenia się, jak żyć i pracować z osobami różnych narodowości i kultur.
Program pomoże także placówkom edukacyjnym i organizacjom młodzieżowym w nawiązaniu ściślejszych kontaktów z sektorem przedsiębiorstw. W ramach programu wspierane będą również reformy polityczne w priorytetowych obszarach, takich jak umiejętności cyfrowe i zwiększona przydatność na rynku pracy kształcenia i szkolenia zawodowego.
W programie Erasmus+ przywiązuje się też dużą wagę do nieformalnego uczenia się. Wszystko wskazuje na to, że pracodawcy doceniają umiejętności zdobyte w drodze uczenia się pozaformalnego, na przykład pracy wolontariackiej. Potwierdzają to uczestnicy wolontariatu europejskiego: 75 proc. z nich twierdzi, że dzięki temu doświadczeniu poprawiły się ich perspektywy zawodowe.
Erasmus+ rozwija efekt synergii między różnymi sektorami edukacji i środowiskiem pracy. Program ten przyczyni się do walki z bezrobociem młodzieży, pomagając młodym ludziom w zdobywaniu kluczowych umiejętności, takich jak biegłe posługiwanie się językiem obcym, łatwość nawiązywania kontaktu z ludźmi i przystosowywania się do nowych warunków, dając im możliwość nauczenia się, jak żyć i pracować z osobami różnych narodowości i kultur.
Program pomoże także placówkom edukacyjnym i organizacjom młodzieżowym w nawiązaniu ściślejszych kontaktów z sektorem przedsiębiorstw. W ramach programu wspierane będą również reformy polityczne w priorytetowych obszarach, takich jak umiejętności cyfrowe i zwiększona przydatność na rynku pracy kształcenia i szkolenia zawodowego.
W programie Erasmus+ przywiązuje się też dużą wagę do nieformalnego uczenia się. Wszystko wskazuje na to, że pracodawcy doceniają umiejętności zdobyte w drodze uczenia się pozaformalnego, na przykład pracy wolontariackiej. Potwierdzają to uczestnicy wolontariatu europejskiego: 75 proc. z nich twierdzi, że dzięki temu doświadczeniu poprawiły się ich perspektywy zawodowe.
3. Staże zawodowe w programie
Erasmus+
Przez staże / praktyki zawodowe rozumiemy wyjazdy
zagraniczne na określony czas szkolenia i zdobywania doświadczenia zawodowego
przez uczestnika projektu. Wyjazd powinien odbyć się do organizacji
partnerskiej w innym kraju, w ramach współpracy między instytucjami szkolącymi
i przedsiębiorstwami. Staż / praktyka musi stanowić integralną część szkolenia
zawodowego i ma na celu rozwój zawodowy uczestników.
4. Cele projektów stażowych:
-Wspieranie
działań szkoleniowych uczestników w zdobywaniu i wykorzystywaniu wiedzy,
umiejętności i kwalifikacji zawodowych nabytych w szkole i podczas praktyk w
kraju w międzynarodowym środowisku zawodowym, aby ułatwiać im dalszy rozwój
osobisty i zawodowy.
-Umożliwienie
uczestnikom poznania środowiska zawodowego, organizacji i kultury pracy w innym
kraju, motywowanie do przedsiębiorczości i mobilności, otwartości i współpracy,
wspieranie zdolności adaptacyjnych oraz uwrażliwienie na różnice mentalne i
kulturowe.
II
1. Projekt „Aktywni i skuteczni e- Europejczycy” realizowany w ramach programu Erasmus+
W projekcie bierze udział 58 uczniów (zachowując
równość płci) Zespołu
Szkół Ekonomicznych im. Stanisława Staszica w Poznaniu – w wieku 18 lat, kształcących się w zawodach;
-technik ekonomista- uczniowie i uczennice
klasy III,
-technik informatyk- uczniowie i uczennice
klasy III,
-technik obsługi turystycznej- uczniowie i
uczennice klasy III,
-technik organizacji reklamy- uczniowie i
uczennice klasy III.
Projekt zakłada realizację staży-praktyk
zawodowych, doskonalenie umiejętności praktycznych z uwzględnieniem nowych
trendów na rynku pracy, poszerzenie
wiadomości i umiejętności nabytych podczas kształcenia w szkole, zdobycie
nowych, często niemożliwych do zdobycia w kraju - doświadczeń i
umiejętności związanych z branżą
ekonomiczną, turystyczną, informatyczną, reklamową i technologią informacyjną. Uczniowie szkolić
będą się również w dziedzinie języka włoskiego i języka angielskiego
biznesowego.
2.Cele
główne:
-wzmocnienie pozycji 58 uczniów ZSE klas III oraz ich zdolności w zakresie aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie europejskim
-aktywizacja 58 uczniów ZSE klas III oraz przygotowanie ich na europejski rynek pracy
-wzmocnienie pozycji 58 uczniów ZSE klas III oraz ich zdolności w zakresie aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie europejskim
-aktywizacja 58 uczniów ZSE klas III oraz przygotowanie ich na europejski rynek pracy
3.Cele
szczegółowe:
-umożliwienie zdobycia doświadczenia zawodowego w międzynarodowym środowisku
-wzmocnienie rozwoju interpersonalnego i zawodowego ucznia,
-poszerzenie kompetencji międzykulturowych i wiedzy zawodowej,
-rozwijanie umiejętności językowych,
-podniesienie poziomu kluczowych kompetencji i umiejętności w szczególności ich przydatności dla rynku pracy i ich wkładu w spójność społeczeństwa
-wsparcie współpracy między środowiskiem kształcenia i szkolenia, a środowiskiem pracy
-wspieranie poprawy jakości, doskonałości innowacyjnej i umiędzynarodowienie uczestników projektu
-wspieranie upowszechniania dobrych praktyk
-wspieranie inicjatywy i przedsiębiorczości
-promowanie samorozwoju i większego usamodzielnienia się
-wzmacnianie poczucia własnej wartości
-zapewnienie wykorzystania najnowszych technologii informacyjno- komunikacyjnych w procesie kształcenia
-wspieranie uczenia się poprzez wykorzystanie innowacyjnych technologii, aplikacji mobilnych
i e- learningu
-wzmocnienie jakości i efektywności kształcenia zawodowego
- promowanie poczucia aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie europejskim, solidarności
i tolerancji wśród młodzieży pochodzącej z różnych krajów,
- rozwijanie poszanowania praw człowieka, w tym praw osób należących do mniejszości, niedyskryminacji, tolerancji, sprawiedliwości oraz równości kobiet i mężczyzn
- poznanie standardów europejskich obowiązujących w różnych przedsiębiorstwach we Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii,
- wyrabianie nawyków ciągłego doskonalenia zawodowego, zdobywania nowych wiadomości
i umiejętności zwiększających mobilność młodego pracownika na rynku pracy,
- przygotowanie wykwalifikowanej, przedsiębiorczej kadry – średniego personelu technicznego.
-umożliwienie zdobycia doświadczenia zawodowego w międzynarodowym środowisku
-wzmocnienie rozwoju interpersonalnego i zawodowego ucznia,
-poszerzenie kompetencji międzykulturowych i wiedzy zawodowej,
-rozwijanie umiejętności językowych,
-podniesienie poziomu kluczowych kompetencji i umiejętności w szczególności ich przydatności dla rynku pracy i ich wkładu w spójność społeczeństwa
-wsparcie współpracy między środowiskiem kształcenia i szkolenia, a środowiskiem pracy
-wspieranie poprawy jakości, doskonałości innowacyjnej i umiędzynarodowienie uczestników projektu
-wspieranie upowszechniania dobrych praktyk
-wspieranie inicjatywy i przedsiębiorczości
-promowanie samorozwoju i większego usamodzielnienia się
-wzmacnianie poczucia własnej wartości
-zapewnienie wykorzystania najnowszych technologii informacyjno- komunikacyjnych w procesie kształcenia
-wspieranie uczenia się poprzez wykorzystanie innowacyjnych technologii, aplikacji mobilnych
i e- learningu
-wzmocnienie jakości i efektywności kształcenia zawodowego
- promowanie poczucia aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie europejskim, solidarności
i tolerancji wśród młodzieży pochodzącej z różnych krajów,
- rozwijanie poszanowania praw człowieka, w tym praw osób należących do mniejszości, niedyskryminacji, tolerancji, sprawiedliwości oraz równości kobiet i mężczyzn
- poznanie standardów europejskich obowiązujących w różnych przedsiębiorstwach we Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii,
- wyrabianie nawyków ciągłego doskonalenia zawodowego, zdobywania nowych wiadomości
i umiejętności zwiększających mobilność młodego pracownika na rynku pracy,
- przygotowanie wykwalifikowanej, przedsiębiorczej kadry – średniego personelu technicznego.
-wspieranie inicjatywy, aktywności, przedsiębiorczości i
innowacyjności dzięki pracy nad
produktami projektu(prezentacje multimedialne na platformie Prezi.com, film, blog: aktywni3.blogspot.com, Instagram,
zdjęcia, porfolio, aplikacje i platformy e-learningowe).
-aktywizacja umiejętności planowania własnej kariery zawodowej dzięki
uczestnictwu w przygotowaniu pedagogiczno-zawodowym oraz odbyciu praktyk za
granicą.
-wspieranie umiejętności okazywania poszanowania dla wspólnych wartości
dzięki pracy zespołowej nad stworzeniem wspólnych produktów projektu,
(prezentacje multimedialne na platformie Prezi.com, film, blog: aktywni3.blogspot.com, zdjęcia,
porfolio, aplikacje i platformy e-learningowe).
-zapewnienie nabycia umiejętności pisania CV i listu motywacyjnego
oraz umiejętności zachowania się podczas
rozmowy kwalifikacyjnej dzięki warsztatom z doradcą zawodowym,
-doskonalenie umiejętności kierowania zadaniami, komunikowania się w
zespole, sporządzania raportów, oceniania i sprawozdawczości dzięki
konieczności prowadzenia dzienniczków praktyk i cotygodniowej analizy i
podsumowania własnej pracy.
4. Oczekiwane rezultaty projektu:
-zwiększenie
kwalifikacji zawodowych uczestników
-kształtowanie
umiejętności komunikacji społecznej i dojrzałości emocjonalnej,
-podwyższenie
znajomości j .angielskiego i j. włoskiego
-uzyskanie
przez uczestników certyfikatów "EUROPASS MOBILITY"
-nabycie
otwartości i tolerancji w stosunku do odmiennej kultury i tradycji.
5. Partnerzy projektu:
-Zespół
Szkół Ekonomicznych im. St. Staszica w Poznaniu – organizacją wysyłająca
-Azzurra
Societa Cooperativa Sociale w Spoleto we Włoszech- włoski
partner projektu-organizacja przyjmująca
- TRAINING VISION Ltd- profesjonalna organizacja z siedzibą w północno-zachodnim Londynie-
brytyjski partner projektu- organizacja przyjmująca.
6. Co zrobić, żeby wyjechać? –Kryteria uczestnictwa w projekcie
Każdy
uczeń, aby wyjechać na staż musi wypełnić formularz zgłoszeniowy
(załącznik nr 2a, lub 2b- w zależności od kraju docelowego i zawodu), który należy złożyć u koordynatorów szkolnych projektu: - mgr Magdaleny Żełobowskiej lub
mgr Kamilli Apanasewicz.
Etapy selekcji:
-weryfikacja
formularza zgłoszeniowego pod względem spełniania ww. kryteriów uczestnictwa i
ocena zgłoszeń przez komisję
-test
sprawdzający znajomość języka angielskiego
- rozmowa
kwalifikacyjna, także na temat obecnej sytuacji polityczno- ekonomicznej w
Europie i na świecie: problemu rosnącego bezrobocia, globalizacji, uchodźców
i równości społecznej.
- wykonane zadanie po
rozmowie kwalifikacyjnej- zdjęcia i notatki
- wykonane zadanie: zdjęcie
reklamujące staże i program Erasmus+
- uzyskana
liczba punktów zgodnie z kryteriami rekrutacji do projektu umieszczonymi w
regulaminie rekrutacji do projektu.
Komisja
Rekrutacyjna zliczy punktację, oceni osoby aplikujące i wyłoni zwycięzców. Po zakończonej rekrutacji
zostaną sporządzone cztery listy- dwie główne- 22 uczestników
grupy włoskiej i 36 uczestników grupy angielskiej oraz dwie rezerwowe z dwoma nazwiskami dla grupy włoskiej i dla grupy
angielskiej. Lista zakwalifikowanych uczestników
stażu zostanie podana publicznie na stronie internetowej szkoły i w punkcie
informacyjnym projektu.
7. Osoby odpowiedzialne za realizację projektu:
- Koordynatorzy projektu: mgr
Magdalena Żełobowska, mgr Kamilla Apanasewicz
- Dyrektor
Zespołu Szkół Ekonomicznych im. St. Staszica: mgr Krzysztof Redliński
- Pedagog szkolny: mgr Karolina Markiewicz
8. Organizacja stażu.
1. Za organizację poszczególnych etapów wyjazdu
na staż odpowiadają:
a)
Organizacja Wysyłająca: podróż, ubezpieczenie, zabezpieczenie kosztów
organizacji stażu
(w tym: zakwaterowania z wyżywieniem,
transportu lokalnego, programu kulturowego).
b)
Organizacja Przyjmująca: organizacja stażu i monitorowanie jego przebiegu na
miejscu,
organizacja zakwaterowania ,wyżywienia transportu lokalnego.
organizacja zakwaterowania ,wyżywienia transportu lokalnego.
2. Ze
środków projektu „Aktywni i skuteczni e-
Europejczycy” uczestnik
zakwalifikowany do wyjazdu otrzymuje następujące świadczenia:
zakwalifikowany do wyjazdu otrzymuje następujące świadczenia:
a)
pokrycie kosztów podróży (podróż tam i z powrotem do miejsca odbywania stażu
oraz koszty przejazdu w miejscu stażu),
b)
pokrycie kosztów ubezpieczenia,
c)
pokrycie kosztów pobytu – wydatki te będą regulowane przez ZSE w Poznaniu bezpośrednio z organizacją partnerską.
d) kieszonkowe – wypłacone
w 3 ratach. Pierwsza rata – do tygodnia przed wyjazdem oraz 2 raty podczas
pobytu za granicą, w każdy piątek na koniec przepracowanego tygodnia na
praktykach i w projekcie.
e)
pokrycie kosztów przygotowania do wyjazdu (kursy językowe, pedagogiczno-doradcze
i kulturowe).
9. Zasady rekrutacji i kryteria naboru
& 1
Rekrutacja
na staż w ramach Programu Erasmus+
przeprowadzana jest w formie konkursu obejmującego dwa etapy
&2
Rekrutację przeprowadza Komisja Rekrutacyjna w składzie:
- koordynator projektu- mgr Kamilla Apanasewicz,
- asystent koordynatora- mgr Magdalena Żełobowska,
- pedagog szkolny- mgr Karolina Markiewicz.
Rekrutację przeprowadza Komisja Rekrutacyjna w składzie:
- koordynator projektu- mgr Kamilla Apanasewicz,
- asystent koordynatora- mgr Magdalena Żełobowska,
- pedagog szkolny- mgr Karolina Markiewicz.
&3
Do
uczestnictwa w programie są uprawnione osoby, które:
1. Są uczniami Zespołu Szkół
Ekonomicznych im. St. Staszica w Poznaniu
2. Są uczniami klas trzecich
wszystkich kierunków
3. Uzyskały średnią ocen na koniec roku szkolnego 2016/2017 -minimum 3,0.
4.Średnia ocen z przedmiotów zawodowych na koniec
roku szkolnego 2016/2017 co najmniej 3,5.
5. Na koniec I semestru 2016/2017 i na koniec
II semestru 2016/2017 otrzymały z zachowania ocenę co najmniej poprawną,
6. Znają język angielski w stopniu średniozaawansowanym,
na koniec roku szkolnego 2016/2017 otrzymały z języka angielskiego ocenę co
najmniej dostateczną.
7. Będą
brać udział w zajęciach językowych, pedagogiczno- doradczych i kulturowych
mających na celu przygotowanie uczniów do uczestnictwa w stażu.
8.
Posiadają adres e-mail na portalu:gmail.com (niezbędny do
aktywnego prowadzenia bloga projektu)
&4
1. Uczeń
zgłaszający swoją kandydaturę na wyjazd na staż powinien złożyć u
wyznaczonych w szkole koordynatorów następujące dokumenty:
a.
formularz zgłoszeniowy
b. CV
ze zdjęciem
c. list motywacyjny
d. ksero
dowodu osobistego
e.
zaświadczenie od lekarza (dopuszcza się dostarczenie w przypadku
zakwalifikowania się)
f. zgoda
na wykorzystanie wizerunku, podpisana przez uczestnika i rodzica
2. Termin
składania dokumentów podany zostanie w ogłoszeniu zamieszczonym na tablicy
ogłoszeń o projekcie w szkole oraz
w mediach społecznościowych projektu.
3. Osoby,
które zgłoszą swoją kandydaturę na wyjazd, będą miały obowiązek uczestniczyć w
szkoleniach przygotowujących ich na
wyjazd na staż.
4. Proces
rekrutacji zamyka test ze znajomości języka angielskiego i rozmowa kwalifikacyjna, którą w podanym
wcześniej terminie obędzie każdy kandydat. Celem rozmowy będzie sprawdzenie znajomości języka oraz rozeznanie w bieżącej sytuacji ekonomiczno-
politycznej współczesnej Europy i świata, borykającego się między innymi z
problemem uchodźców, narastającego bezrobocia, globalizacji itp.
& 5
1.
Podstawą kwalifikacji ucznia jest suma punktów otrzymanych za:
a) Ocena z zachowania na
koniec roku szkolnego 2016/2017
b) Średnia ocen na koniec roku szkolnego 2016/2017
c) Średnia ocen z przedmiotów
zawodowych na koniec roku szkolnego 2016/2017
d) Ocena z języka
angielskiego na koniec roku szkolnego
2016/2017
e) Wynik
testu ze znajomości języka angielskiego
f) Rozmowa
sprawdzająca umiejętności językowe oraz sytuację ekonomiczno- polityczną
współczesnej Europy i świata, borykającego się z problemem uchodźców, narastającego bezrobocia,
globalizacji itp.
g) Liczba
punktów uzyskana za wykonanie zadania: zdjęcie oraz za zadanie po rozmowie
kwalifikacyjnej
2. Na
podstawie sumy uzyskanych punktów Komisja sporządzi dwie listy uczniów, którzy
zostaną objęci programem praktyk zagranicznych: cztery listy- dwie
główne- 22 uczestników grupy włoskiej i 36 uczestników grupy angielskiej oraz
dwie rezerwowe z dwoma nazwiskami dla
grupy włoskiej i dla grupy brytyjskiej.
3.W
przypadku zdarzenia losowego lub niezdyscyplinowanego zachowania się przed
wyjazdem (nieobecności na zajęciach przygotowujących, spotkaniach
informacyjnych) przez ucznia umieszczonego na liście głównej, zostanie on
wykluczony z wyjazdu na zagraniczny staż a prawo do tego wyjazdu uzyska osoba z
listy rezerwowej z zachowaniem ustalonej na niej kolejności.
4. W
przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów o kolejności kandydatów na
listach decyduje średnia ocen z przedmiotów zawodowych.
& 6
Dla
obliczenia sumy punktów uzyskanej w procesie rekrutacji, stosuje się
następujące zasady punktacji:
- śr. ocen na koniec
roku szkolnego 2016/2017 (0-5pkt) (3,0-3,5- 1pkt.;
3,6-4,0- 2pkt.; 4,1-4,5- 3pkt.; 4,6-5,0- 4pkt.; 5,1-6,0- 5pkt.)
- ocena z zachowania (0-5pkt)
(wzorowe- 5pkt, bardzo db- 4pkt, dobre- 3pkt, poprawne-2pkt)
- ocena z jęz. ang.na koniec roku szk. 2016/2017(0-5pkt)(dst- 2pkt.; db- 3 pkt.; bdb- 4pkt.;cel- 5pkt.)
- średnia z przedmiotów zawodowych (0-5pkt)
- ogólna znajomość języka angielskiego (ocena z testu 0-25pkt)
- opinia wychowawcy i pedagoga o uczniu (0-10pkt)
- motywacja do wyjazdu (0-10pkt)
- udział w konkursach, olimpiadach, wolontariacie (0-10pkt)
- zdjęcie promujące praktyki zagraniczne (
0-10 pkt)
- zadanie z rozmowy kwalifikacyjnej- notatka podsumowująca jego rozmowę, jaką kandydat umieściłby na
blogu oraz zdjęcie, jakie kojarzy się z przebytą rozmową kwalifikacyjną, które
mógłby zamieścić na Instagramie (0-5 pkt)
- rozmowa kwalifikacyjna uwzględniająca
znajomość bieżącej sytuacji ekonomiczno- politycznej współczesnej Europy i
świata, borykającego się między innymi z problemem uchodźców, narastającego
bezrobocia, globalizacji itp (0-10 pkt)
Łącznie do zdobycia
jest 100 punktów.
&7
Komisja Rekrutacyjna przyznaje prawo wyjazdu na staż najlepszym
uczniom.
10. Przed stażem
Staż uczniów naszej
szkoły zostanie poprzedzony programem
przygotowania pedagogiczno- doradczego, kulturowego i językowego- język włoski
dla grupy włoskiej, zajęcia języka angielskiego biznesowego dla grupy
angielskiej. Każdy z uczestników w ramach zajęć językowych otrzyma na
własność-zakupione w ramach projektu- materiały do nauki języka włoskiego i
angielskiego biznesowego. Dzięki szkoleniu obu języków uczniowie nauczą się metod pracy w grupie o różnej narodowości,
różnej kulturze i religii, wzbogacą słownictwo z zakresu języka włoskiego i
angielskiego biznesowego, co przyczyni się do lepszej adaptacji w nowym
miejscu. Przed wyjazdem uczniowie wezmą udział w spotkaniach organizacyjnych i
szkoleniu dotyczącym składania raportu, prowadzenia bloga.
Uczeń zobowiązany jest uczestniczyć w minimum 80 % przewidzianego czasu zajęć
przygotowujących. Nieobecność na kursach przygotowawczych oraz nie podpisanie
wymaganych dokumentów będzie skutkowało skreśleniem z listy osób
zakwalifikowanych do wyjazdu na staż zagraniczny.
11.Umowa o staż
Przed wyjazdem każdy uczestnik podpisze umowę o staż.
12.W trakcie i po stażu uczeń zobowiązuje się:
1. Przestrzegać regulaminu pobytu w miejscu zakwaterowania i w miejscu
odbywania praktyk.
2. Dołożyć
wszelkich starań do realizacji w całości programu stażu( odbycie stażu przez 5
dni w tygodniu na wyznaczonym stanowisku przez 6-8 godzin dziennie)
3. Codziennie punktualnie
przybywać na miejsce odbywania stażu.
4. Realizować zadania zlecone
przez opiekuna stażu.
5. Uczestniczyć w imprezach
kulturalnych organizowanych podczas stażu.
6. Na bieżąco informować
nauczyciela przebywającego z uczniami na stażu o wszelkich nieprawidłowościach
mających wpływ na realizację stażu i stopień satysfakcji uczestnika.
7. Wypełniać co tydzień ankiety jakościowe
dotyczące satysfakcji uczniów z uczestnictwa w projekcie oraz oddawać je opiekunom w piątek każdego tygodnia po
pracy.
8.Zamieszczać wpisy na blogu –minimum 3 wpisy
podczas całego stażu.
9.Umieszczać zdjęcia na Instagramie.
10. Codziennie uzupełniać
dzienniczek praktyk.
11. Rzetelnie wykonać wszystkie zadania
projektowe, prezentacje wymagane podczas realizacji projektu oraz inne zadania wypływające
z przygotowań i pobytu za granicą oraz raport uczestnika.
12. Każdy uczestnik projektu jest zobowiązany
do gotowości relacjonowania na bieżąco pobytu i odbytych praktyk zgodnie z
zapotrzebowaniem szkoły i koordynatorów projektu.
13. Przybyć na wyznaczone przez koordynatorów
projektu spotkanie w celu przygotowania i wysłania raportu końcowego
uczestnika, które odbędzie się w terminie wyznaczonym przez koordynatorów.
14. Uczestniczyć po powrocie ze
stażu w działaniach promujących program Erasmus+
15. Do
ścisłego przestrzegania regulaminu praktyk pod rygorem wykluczenia z
uczestniczenia w projekcie.
ja zawsze jak gdzieś wyruszam w podróż to ubezpieczam siebie i swój samochód. Warto skorzystać ze strony https://kioskpolis.pl/kalkulator-oc-ac/ tutaj jest mnóstwo ofert bardzo ciekawych. Koniecznie zajrzyjcie na stronę. Ja jestem zadowolona.
OdpowiedzUsuńJestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.
OdpowiedzUsuńSuper wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.
OdpowiedzUsuńArtykuł bardzo interesujący.
OdpowiedzUsuńErasmus+ to do bardzo dobra inicjatywa. Zawsze warto inwestować w nowe umiejętności niezależnie od tego w jakim jesteśmy wieku. Tymczasem firma AWK Group https://kursyzawodowe24.pl/ ma w ofercie szkolenia i kursy w takich województwach jak śląskie, mazowieckie, wielkopolskie, dolnośląskie, pomorskie, podlaskie, lubelskie i nie tylko. Szkoli w wielu dziedzinach zawodowych. Przeszkoliła setki tysięcy kursantów i obsłużyła tysiące firm.
OdpowiedzUsuńNaprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńBardzo fajny wpis. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńW wielu firmach pracownicy muszą podnosić kwalifikacje zawodowe, ale ja wam powiem, że tutaj https://pccpoland.pl/ macie szkolenia online dla biur i urzędów. W czasie, kiedy koronawirus się szerzy, warto jest przede wszystkim przemyśleć to, jak wiele możemy takimi szkoleniami uzyskać.
OdpowiedzUsuńJeśli posiadamy auto, to z pewnością będziemy potrzebować obowiązkowego ubezpieczenia OC. Na rynku mamy do dyspozycji wiele ofert tego typu polis, które mogą być lepsze lub gorsze. Aby ułatwić sobie zadanie i dokonać wyboru spośród najlepszych ofert, warto jest skorzystać z kalkulatora OC np. https://beesafe.pl/kalkulator-oc-ac/ . Za jego pomocą wyszukamy szybko najlepsze ubezpieczenia, w pełni odpowiadające naszym oczekiwaniom.
OdpowiedzUsuń